22. srpna 2012

Cuketové vaření

Na zahradě nám dorůstá jedna cuketa za druhou. Máme tuto zeleninu moc rádi, takže zkoušíme různé recepty.

Dnes je to zapečená ryba na cuketách

200-300 g rybí filety
500 g cukety
100 g papriky
200 g rajčat
1 cibule (nemusí být)
1 malá lžička rostlinného oleje  nebo trochu másla na vymazání
Bylinkové koření na ryby nebo jednotlivé bylinky:  rozmarýn, majoránka,  oregano, kmín, česnek
sůl     
    
Cuketu omyjeme a nakrájíme na tenčí plátky, papriku na proužky, rajčata oloupeme a nakrájíme na plátky.
V zapékací misce zlehka vytřené olejem nebo máslem smícháme plátky cuket s paprikou, rajčaty, nakrájenou cibuli a koření.
Na zeleninu rozložíme filety, posypeme kořením na ryby, přikryjeme víkem a dáme zapéct cca na 30 minut (až cuketa změkne) do předehřáté trouby.

Podáváme s vařenými brambory nebo pečivem. Alternativou je přidání brambor přímo do zapékací misky.


Už mám také vyzkoušeno rizoto s cuketou

Jde o velmi jednoduchý recept, ale velmi chutný. Na oleji (másle) osmažíme nakrájenou cibuli, přidáme na kostičky nakrájené kuřecí maso. Cuketu nakrájíme na kostičky a smícháme s kořením (jakákoliv směs koření) a přidáme k osmaženému masu. Zalejeme trochou vody a dusíme. Později přidáme rýži (já si ji nějakou chvíli vařím zvlášť), dobře promícháme a dále dusíme do změknutí cukety.

Původně jsem tento recept viděla u Itala v kuchyni, ale bez masa. My moc nejsme na zeleninová jídla bez masa, takže proto to kuřecí maso.

Výborné je také ratatouille, na které jsem našla báječný recept u Gurmánky. Toto jídlo je možné jíst jako pouze zeleninové nebo jako v našem případě jako přílohu k masu. Já jsem si upekla kuřecí stehna a jako přílohu dala tuto skvělou zeleninu. Také je možné přidat rýži.

Sezóna cuket nekončí, takže budu dál testovat výborná cuketová jídla.

1 komentář:

  1. Dík za další tipy, jak vařit cuketu, filé by mohlo být v sobotu. Rizoto jsem dělala podle Itala to s cuketovými květy též jako přílohu k počenému kuřeti a dobré to bylo.

    OdpovědětVymazat