23. srpna 2014

Pudingové krucánky

Nedávno jsem na jednom blogu zahlédla recept na pudingové šneky. Bohužel jsem zapomněla kde a ani jsem to už pak nedohledala. Dnes jsem namátkou zkusila recept na pudingové šneky nalezený na netu a zdá se, že to byla dobrá volba.

Šneci to teda rozhodně nejsou, tvary se mi nepodařilo udržet, ale chuťově výborné.


Recept:
Na těsto: 250 g hladké mouky, 40 g cukru krupice, 20 g rozpuštěného másla, 15 g čerstvého droždí, 140 ml mléka, špetka soli, 1/2 vejce

Na náplň: 250 ml mléka, 1 vanilkový pudink, 2 lžíce cukru, rozinky, 1 lžíce rumu

 Na potření: 1/2 vejce, 1 lžička vanilkového cukru, 1 lžíce mléka

Ze surovin zaděláme těsto a necháme ho asi půl hodiny kynout. Mezitím si uvaříme pudink, ochutíme rumem a cukrem a necháme ho trochu za občasného promíchání vychladnout. Vykynuté těsto rozválíme na obdélník,  potřeme ho pudinkem, posypeme rozinkami (nejlépe předem namočenými v rumu) a smotáme jako roládu. Roládu pak nakrájíme na plátky silné cca 1,5 cm. Jednotlivé šneky rozložíme na 2 plechy vyložené pečícím papírem, potřeme zbylou půlkou vejce ve kterém jsme rozšlehali cukr a mléko. Na plechu necháme kynout dalších asi 15 minut, pak vložíme do vyhřáté trouby a pečeme na 180°C asi 15-20 minut dozlatova.

1 komentář: